لوازم يدكي خودرو لوازم يدكي خودرو .

لوازم يدكي خودرو

چراغ خودرو

در حال حاضر، با توجه به پيشرفت فناوري، خودروهاي مختلف با انواع مختلف چراغ‌هاي جلو و عقب ساخته شده‌اند. در ادامه، به بررسي سه نوع اصلي چراغ ماشين پرداخته مي‌شود.

چراغ هالوژن: اين نوع از چراغ‌ها شايع‌ترين نوع چراغ‌هاي  استفاده شده در خودروهاي امروزي است. چراغ هالوژن داراي يك لامپ هالوژني با قابليت تابيدن بيشتر و صرفه‌جويي در مصرف انرژي است. همچنين، اين خريد چراغ‌ ماشين ارزان با قيمت مناسب و طراحي ساده، انتخاب خوبي براي اكثر خودروها هستند.
چراغ LED: چراغ‌هاي LED به دليل نورپردازي قوي و كم مصرف بودن انرژي، روز به روز محبوب‌تر مي‌شوند. اين چراغ‌ها به صورت يك الگوي شبكه‌اي با چندين لامپ كوچك ساخته شده‌اند. همچنين، داراي طول عمر و دوام بالايي نيز هستند.
چراغ كسري: چراغ كسري به جاي استفاده از يك لامپ بزرگ، از چندين لامپ كوچك استفاده مي‌كند كه به رنگ سفيد تابيده مي‌شوند. اين چراغ‌ها داراي قدرت نورپردازي بالا بوده و در بسياري از خودروهاي لوكس استفاده مي‌شوند. همچنين، اين چراغ‌ها در قياس با ساير چراغ‌ها بيشترين قدرت نوري را به هنگام نزديكي به يك ديوار دارند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۳۸:۳۶ توسط:afshar موضوع: نظرات (0)

پنچرگيري دوستان

پكيج پنچري يكي از ابزارهاي مفيد براي رانندگان خودروهاست. اين پكيج شامل ابزارهاي مختلفي است كه به راننده‌ها در زمان بروز خطراتي مانند پنچر، كمك مي‌كند تا خودروهايشان را با سرعت و به صورت ايمن به مقصد خود برسانند. اين پكيج اغلب شامل لوازم جانبي مانند هواكش، پمپ باد، راهنماي رانندگي، بسته‌هاي خودكار، و... است.

با استفاده از پكيج پنچري، رانندگان قادر خواهند بود در صورت بروز مشكلاتي مانند پنچر، خودروهاي خود را به سرعت تعمير كنند و به مقصد خود برسانند. علاوه بر اين، پكيج پنچري مي‌تواند به شكلي مفيد براي حفظ ايمني در جاده‌ها و كاهش احتمال حوادث نيز مؤثر باشد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۲۴:۳۸ توسط:afshar موضوع: نظرات (0)

فروشگاه روغن ياسر

فيلتر روغن پرايد سركان يكي از فيلتر هاي روغن است كه به منظور تصفيه روغن موتور خودروهاي پرايد توليد و استفاده مي شود. اين فيلتر با قطر و ابعاد مناسب براي نصب در محل فيلتر روغن خودرو پرايد طراحي شده است.

فيلتر روغن پرايد سركان با دارا بودن المان هاي فيلترسازي بسيار كارآمد، به عنوان يكي از بهترين فيلتر هاي روغن براي خودروهاي پرايد شناخته مي شود. اين فيلتر با جذب ذرات معلق در روغن موتور، موجب تصفيه روغن از ذرات بي‌منفعت و آلاينده مي‌شود و در نتيجه، راندمان و عمر موتور خودرو را افزايش مي‌دهد.

علاوه بر اين، فيلتر روغن پرايد سركان با داشتن قابليت هايي مانند مقاومت در برابر فشار و حرارت، پايداري شيميايي و محافظت در برابر خوردگي، موتور را در برابر خطرات خارجي و خرابي ها محافظت مي كند. براي تعويض فيلتر روغن پرايد سركان، بايد به دستورالعمل هاي توليد كننده خودرو و نوع و شرايط آب و هوايي منطقه توجه كرد و فيلتر مناسب را انتخاب كرد.

به طور كلي، فيلتر روغن پرايد سركان يكي از بهترين فيلتر هاي روغن براي خودروهاي پرايد است كه با دارا بودن المان هاي فيلترسازي كارآمد، به تصفيه روغن موتور و افزايش عمر و راندمان موتور كمك مي كند


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۱۲:۱۵ توسط:afshar موضوع: نظرات (0)

فروشگاه ظفر

سپري شاين لاستيك خودرو، محصولي است كه براي افزايش زيبايي و براقيت لاستيك‌هاي خودرو استفاده مي‌شود. با استفاده از اين اسپري، لاستيك‌هاي خودرو به سرعت ظاهري جذاب و براقيت زيادي به خود مي‌گيرند. همچنين، اين محصول باعث حفظ رطوبت و انعطاف‌پذيري لاستيك‌ها مي‌شود و باعث جلوگيري از پيري و خشك شدن آنها مي‌شود.

اسپري شاين لاستيك خودرو با توجه به قابليت استفاده‌ي آسان و تاثير آن در بهبود ظاهر لاستيك‌هاي خودرو، بسيار پرطرفدار شده است. همچنين، با توجه به قابليت حمل آسان اين محصول، مي‌توانيد هميشه در صورت نياز، اين اسپري را در كنار خودروتان داشته باشيد و هر زمان كه لاستيك‌هاي خودرو نياز به توجه دارند، از آن استفاده كنيد.

در كل، با توجه به اهميت ظاهر لاستيك‌هاي خودرو، استفاده از اسپري شاين لاستيك مي‌تواند به شما كمك كند تا لاستيك‌هاي خودروتان به حالت براق و جذابيت بيشتري دست پيدا كنند. همچنين، با توجه به بهره‌مندي از اين محصول در محل كار، خانه و حتي در سفر، مي‌توانيد هميشه لاستيك‌هاي خودروتان را با ظاهري براق و جذاب نگه داريد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۴۷:۱۸ توسط:afshar موضوع: نظرات (0)

فروشگاه احسان

فيلتر كابين چه زماني نياز به تغيير دارد؟
وقتي كه فيلتر كابين خودرو نياز به تعويض داشته باشد، چراغ خاصي وجود ندارد كه روشن شود و شما با ديدن آن متوجه شويد كه بايد فيلتر كابين خود را عوض كنيد، اما علائمي وجود دارد كه از روي آن‌ها مي‌توانيد متوجه شويد:

وقتي گردش هوا در محفظه مسافر كاهش مي‌يابد
وقتي عملكرد گرمايش و تهويه مطبوع كاهش مي‌يابد
وقتي بوي تند در كابين وسيله نقليه حس مي‌شود
وقتي از مجراي ورودي هواي كابين صداي سوت غيرمعمول شنيده مي‌شود
اگر يك يا چند مورد از اين علائم را مشاهده كنيد، به احتمال زياد زمان آن فرا رسيده كه خودتان يا يك مكانيك مورد اعتماد فيلتر كابين خودرو را تغيير دهد.

چند بار بايد فيلتر كابين را تغيير داد؟
توصيه مي شود سالانه يا هر ۱۲۰۰۰ مايل مسافتي كه خودرو طي مي‌كند، فيلتر هواي كابين خود را تغيير دهيد. اگر در مناطق و شهرهاي بسيار آلوده زندگي مي‌كنيد يا اكثر اوقات رانندگي شما در جاده‌هاي خاكي است، بايد فيلتر كابين خودرو را هر ۵۰۰۰ مايل تغيير دهيد. البته مبتلايان به آلرژي و افراد خاص بخاطر اطمينان از كيفيت هوا و كاهش علائم آلرژي خود، مي‌توانند بيشتر آن را تغيير دهند.براي خريد فيلتر كابين به سايت topickala.ir مراجعه نماييد.

اگر فيلتر به موقع تعويض نشود، چه اتفاقي مي افتد؟
اگر فيلتر هواي كابين خود را تغيير ندهيد ، فيلتر با آلودگي و ضايعات بسته مي‌شود و بازدهي فيلتر و سيستم HVAC ماشين شما كم مي‌شود. از حجم هواي داخل محفظه مسافر شما بطور مداوم كاسته مي‌شود كه باعث به وجود آمدن بوي بد در خودرو مي‌شود. عمل ساده تغيير فيلتر هواي كابين باعث افزايش چشمگير كيفيت هوا در وسيله نقليه شما مي‌شود.

چه كار ديگري مي توان براي تصفيه هواي داخل خودرو انجام داد؟
اقدامات ساده ديگري وجود دارد كه مي‌توانيد براي اطمينان از اينكه هواي بدون آلودگي و گرد و غبار وارد كابين خودرو مي‌شود و هوايي سالم تنفس مي‌كنيد، انجام دهيد:

صندلي ها و نشيمن‌گاه را از گرد و غبار پاك كنيد.
نشتي‌هايي كه ممكن است به وجود آيد را سريع بررسي و مشكل آن را حل كنيد.
فرمان، داشبورد، كنسول و پانل‌هاي درب را بطور مداوم پاك كنيد.
اطمينان حاصل كنيد كه پنجره ها و درها به درستي بسته مي‌شوند و درز آن‌ها گرفته شده است.
 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۴۱:۵۴ توسط:afshar موضوع: نظرات (0)

شركت شمع سازان آرمان

ين كه يك قطعه‌ كوچك از ابتداي ساخت خودروهاي مدرن با موتورهاي درون سوز همراه صنعت خودروسازي بوده، همچنان از اصلي‌ترين قطعات آن‌ها محسوب مي‌شود و قدمت حضور آن در اين صنعت به بيش از يك قرن مي‌رسد گوياي اين حقيقت است كه اهميت قطعات يك اتومبيل از ابعاد و وزن آن‌ها مشخص نمي‌شود بلكه بسته به كاري است كه انجام مي‌دهند. يكي از اين قطعات كوچك اما حياتي كه تمام اين سال‌ها همراه انواع خودروهاي احتراق داخلي بوده شمع است. لازم نيست مالك خودرو باشيد يا حتي راننده، بدون شك حتما عنوان شمع ماشين را بارها تاكنون شنيده‌ايد و از اين شنيده‌ها متوجه شده‌ايد كه اين قطعه كارايي فراواني در خودرو دارد.

شمع ماشين چيست و چه اهميتي دارد؟
خودروهاي احتراق داخلي براي سوزاندن سوخت درون سيلندرهاي موتور خود نياز به محركي اوليه دارند. اين محرك اوليه جرقه‌اي است كه شمع خودرو توليد مي‌كند. در واقع اين قطعه‌ كوچك از اصلي‌ترين بخش‌هاي موتور است و موجب روشن شدن و شروع به كار آن مي‌شود. اهميت اين قطعه در حدي است كه در صورت نقص در عملكرد آن به هر دليل، موتور روشن نشده و خودرو قادر به حركت نخواهد بود.

براي ايجاد احتراق مورد نياز درون موتور سه عامل اصلي وجود دارند كه مانند سه راس مثلث يكديگر را تكميل مي‌كنند؛ سوخت، اكسيژن و حرارت. حرارت بخشي است كه توسط شمع با عمل جرقه‌زني تامين مي‌شود. اين جرقه مانند فندكي كه شعله‌ گاز را روشن مي‌كند آتش اوليه‌ درون سيلندر را فراهم مي‌نمايد. به طور قطع هرچه اين جرقه قوي‌تر باشد احتراق مورد نياز موتور بهتر و قوي‌تر صورت مي‌گيرد. اما شمع انرژي خود را براي جرقه زدن از باتري خودرو تامين مي‌كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۲۲:۲۲ توسط:afshar موضوع: نظرات (0)

فروشگاه تيزرو

روغن گيربكس آترود 
روغن گيربكس يك سيال است كه قطعات متحرك داخل گيربكس را روغن كاري مي‌كند و مانع از اصطكاك آنها مي‌شود. يكي از وظايف اين روغن در گيربكس‌هاي اتوماتيك انتقال نيرو از موتور به جعبه دنده و ديگري خنك كردن گيربكس است. روغن مورد استفاده در گيربكس دستي و خودكار با يكديگر تفاوت دارند. روغن‌هاي  ATFبراي جعبه‌ دنده‌هاي خودكار استفاده مي‌شود. روغن‌ MTF نيز براي گيربكس دستي مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه به آن روغن دنده يا واسكازين مي‌گويند.

حتما بخوانيد:
دلايل روغن سوزي خودرو چيست؟
زمان تعويض روغن گيربكس
زمان تعويض روغن گيربكس و تمام اطلاعات مرتبط با آن در دفترچه راهنماي خودرو نوشته شده است. به طور معمول روغن گيربكس جعبه دنده اتوماتيك در حالت عادي بايد بين ۵۰ تا ۱۰۰ هزار كيلومتر تعويض شود البته اگر خودرو در شرايط سخت و تحت فشار قرار گرفته باشد اين عدد به ۳۰ هزار كيلومتر تقليل پيدا مي‌كند. زمان تعويض روغن گيربكس براي خودروهاي اتوماتيك هر ۶۰ هزار كيلومتر يكبار است كه اين غدد در برخي از خودروها به ۱۰۰ هزار كيلومتر نيز مي‌رسد. تعويض روغن گيربكس زودتر از زمان مشخص شده ايرادي ندارد بلكه به سلامت جعبه دنده نيز كمك مي‌كند.

بررسي روغن گيربكس
بررسي روغن گيربكس زمان زيادي نمي‌گيرد اما ممكن است در خودروهايي كه گيربكس دستي دارند كمي مشكل باشد چراكه بيشتر خودروهاي ميله مخصوص براي بررسي روغن گيربكس ندارند و به همين سبب بررسي آن بايد توسط يك مكانيك صورت گيرد.

خودروهاي با گيربكس اتوماتيك يك ميله مخصوص براي بررسي روغن دارند كه نبايد اين ميله با كارتر اشتباه گرفته شود. براي بررسي روغن گيربكس خودرو را روشن و دنده را در حالت پارك قرار دهيد و سپس با استفاده از ميله مخصوص ميزان روغن موجود در مخزن را اندازه گيري كنيد.

به اين دلايل روغن گيربكس را بايد تعويض كنيد
روغن در گيربكس دستي دچار آلودگي مي‌شود كه استهلاك قطعات را به دنبال خواهد داشت.
روغن كاري نشدن قطعات سبب اصطكاك مي‌شود و در نتيجه ذرات كوچك فلزي وارد گيربكس مي‌شود كه كاهش عمر آن را به همراه دارد.قيمت روغن گيربكس آترود 85w140   را در تاپي كالا جستجو نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۵:۴۲ توسط:afshar موضوع: نظرات (0)