لوازم يدكي خودرو لوازم يدكي خودرو .

لوازم يدكي خودرو

هدلايت

هدلايت چيست و چه كاربردي دارد ؟
هدلايت يا لامپ ال اي دي ساخته شده از تركيب فلزات و گازهاي خاص مي باشد چراغ آن نور سفيد و يا متمايل به آب درخشان توليد و مانند ديگر لامپ ها نور زننده ندارد . در تصادفات آسيب نمي بيند  اين لامپ براي چراغ جلو و پروژكتورهاي درون سپر به منظور بهتر كردن كيفيت نوردهي قابل استفاده مي باشد .

انواع هدلايت
هدلايت انواع خودرو با يكديگر متفاوت مي باشد و به دو گروه فن دار و بدون فن دسته بندي مي شود نوع فندار اين محصول اين ابزار مي تواند شامل فن و هيت سينگ ؛ فن تركيبي ؛ فن توربيني و فن كناري باشد

اهميت استفاده از هدلايت خودرو
نسبت به ديگر لامپ هاي خودرو عمر بالايي دارند .
فاقد شكسته شدن هستند .
مصرف برقي كمتر دارند .
نور آنها زننده نبوده و ملايم مي باشند .
مقاوم در برابر نفوذ آب باران و برف در فصل سرد
نسبت به نوع زنون سريع روشن مي شوند و نياز به گرم شدن ندارند .
معايب هد لايت ها
از آنجا كه به حرارت حساس اند نيازمند فن هستند .
بايد با ولتاژ بيتر از ولتاژ خودشان تغذيه شوند .
بازدهي لامپ هاي ال اي دي با افزايش يافتن جريان كاهش مي يابد .
چه نوع هدلايتي بخريم ؟
در تعدادي خودروها  نور بالا و پايين درون كاسه چراغ جلوي اتومبيل متشل از دو بخش مجزا از يكديگر مي باشد در صورتي كه خودرو شما پژو ۴۰۵ است در اين نوع نور بالا و پايين مجزانبوده و در يك قسمت قرار داردبنابراين لامپ هاي دوكنتاكت كاربرد دارد  اگر خودرو شما پژو پارس است يكي براي نور بالا و ديگر براي نور پايين ؛ همچنين در كنار نور خودرو بايد ديد كه هدلايت خودرو به شكلي نصب مي گردد .

بهترين مارك هدلايت
از شناخته ترين و معتبر ترين برند هاي هدلايت اتومبيل مي توان به هدلايت  SNGL Super Bright , هدلايت BEAMTECH 9005 , هدلايت Headlight Cougar Motor LED اشاره نمود .

مدت عمر هدلايت
در خصوص مدت عمر قيمت هدلايت خودرو بايد گفت كه بر روي بسته بندي آنها با عنوان مدت عمر يا life Span درج گرديده البته اين مدت عمر ثبت شده شرايط معمولي استفاده از اين ابزار را نشان مي دهد و بايد گفت كه عمر اين قطعه به دماي هوا , دماي هدلايت , مشكلات مربوط در سيم كشي خودرو و…بستگي دارد البته لازم به ذكر است كاملا در برابر آب مقاوم بوده و خيس شدن از عمر آن نمي كاهد .

آيا هدلايت به باتري ماشين آسيب ميرساند  ؟
استفاده بي رويه از باتري ماشين مخصوصا  زماني كه  دينام ماشين كار نميكند ميتواند عمر باتري را كم كند و به ساختار الكتروليتي  باتري آسيب  وارد كند . اما اغلب از هدلايت زماني استفاده ميشود كه ماشين روشن و در حال حركت است . همچنين مصرف بيشتر هدلايت ها بالا نيست  و گزارشي از آسيب زدن هدلايت به باتري ماشين به  امداد باتري وحيد نشده است .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۳:۴۶ توسط:afshar موضوع: نظرات (0)

روغن بهران سوپر پيشتاز

انواع روغن موتور بهران
محصولات بهران در دسته‌ي روغن موتور، شامل روغن موتورهاي خودروهاي بنزيني و ديزلي، ريلي، دريايي، موتورهاي گازسوز و دوگانه‌سوز و صنعتي مي‌شود. روغن موتور بهران خودروهاي بنزيني در انواع فول سنتتيك، نيمه‌سنتتيك و مينرال با بسته‌بندي‌ها و كاربري‌هاي مختلف توليد شده است.

جديدترين روغن موتور بهران سوپر پيشتاز topickala.ir ، سوپر رانا+ محسوب مي‌شود؛ سطوح كيفي اين روغن موتور بهران شامل مشخصه‌هاي API SN Plus، جنرال موتورز dexos1 Gen2 و ILSAC GF-5 است. 

روغن موتور بهران سوپر رانا+ در دو درجه گران‌روي 0W-20 و 5W-30 توليد و براي استفاده در خودروهاي مدل ۲۰۱۱ تا امروز مجهز به پيشرانه‌هاي تنفس طبيعي و توربوشارژ پيشنهاد شده است. باتوجه به مشخصه‌ي API SN Plus در اين روغن موتور بهران كه از سال ۲۰۱۸ شكل گرفته، رانا+ از پديده اشتعال زودهنگام دورپايين موتورهاي توربوشارژ (LSPI) هم جلوگيري مي‌كند.

 روغن موتورهاي سوپر رانا، در رده‌ي بعدي محصولات فول سنتتيك بهران قرار مي‌گيرند. سري روغن متور بهران سوپر رانا شامل چهار محصول با گران‌روي‌هاي 0W-20، 5W-30، 5W-40 و 10W40 ( اين روغن نيمه‌سنتتيك است) مي‌شود. 

روغن‌هاي 0W-20، 5W-30 و 5W-40 سوپر رانا مناسب سوخت‌هاي اتانول E85 هستند؛ روغن موتور بهرات سوپر رانا 0W-20 براي خودروهاي هيبريد نيز مناسب است.

سري روغن‌هاي بهران رانا در سه نوع 5W-30، 5W-50 و 10W-40 توليد شده‌اند. از بين اين سه روغن، نمونه‌هاي 5W-30 و 5W-50 فول سننتتيك و محصول 10W-40 نيمه ‌سنتتيك بوده و با مشخصه‌ي API SM/CF عرضه مي‌شوند. 

روغن موتور بهران سري رانا با گران‌روي‌هاي مختلف، استانداردهاي مرسدس بنز، پژو سيتروئن، رنو، فولكس واگن و جنرال موتورز را هم دارد.

روغن‌هاي سوپر پيشتاز مهران مصحولات قديمي‌تر اين شركت شمرده مي‌‌شوند؛ سه روغن سوپر پيشتاز++ 10W-40، سوپر پيشتاز 10W-40 و سوپر پيشتاز 20W-50 به‌ترتيب از نوع فول سنتتيك، نيمه سنتتيك و معدني هستند.

 از بين اين سه روغن، سوپر پيشتاز 10W-40 و سوپر پيشتاز 20W-50 تاييديه رسمي دايملر آلمان (شركت مادر مرسدس بنز) را كسب كرده‌اند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۵۱:۰۴ توسط:afshar موضوع: نظرات (0)

لامپ اسرام

لامپ اسرام ساخت كجاست؟
برند اسرام يكي از برندهاي معتبر توليد كننده محصولات لامپ خودرو نور و روشنايي است كه با داشتن بيش از 110 سال سابقه فعاليت، توانسته است محصولات متنوع زيادي را توليد نمايد. پاسخگويي به اين پرسش كه لامپ اسرام ساخت كجاست به شما كمك خواهد كرد تا بتوانيد بهترين محصولات اين برند را خريداري كنيد. اسرام در زمينه روشنايي با استفاده از تكنولوژي روز توانسته است محصولات باكيفيت زيادي را توليد كند. اين شركت چند مليتي داراي يك مقر اصلي در شهر مونيخ آلمان است كه با همكاري برخي از متخصصان حرفه‌اي توانسته است محصولات درجه يك زيادي را توليد كند. پس از آشنايي با پرسش سوال لامپ اسرام ساخت كجاست بهتر است در مورد انواع لامپ‌هاي اين كمپاني بيشتر بدانيد.

انواع لامپ اسرام
شايد جالب باشد بدانيد كه انواع لامپ اسرام براي خودروهاي مختلف توليد شده است. در بحث چراغ خودرو اگر قصد داريد تا بهترين چراغ را خريداري كنيد، انتخاب لامپ‌هاي توليد شده برند اسرام مناسب است. لامپ‌هاي توليد شده اين برند از فناوري‌هاي خاص تشكيل شده است تا استفاده كنندگان در شرايط مختلف بتوانند از آن بهره‌مند شوند. محصولات شركت اسرام در حال حاضر به بيش از 140 كشور مختلف جهان صادر مي‌شود. دامنه محصولات توليد شده اسرام تنها به توليد لامپ اسرام نيست لذا اين شركت در حال حاضر انواع چراغ ماشين، چراغ موتور سيكلت، لامپ‌هاي عمومي و اختصاصي، سنسورهاي مختلف و غيره را توليد مي‌كند.  اگر بخواهيد انواع لامپ اسرام را خريداري كنيد، با بررسي دقيق نياز خود مي‌توانيد خريدتان را از فروشگاه‌هاي معتبر و نمايندگي‌هاي مجاز انجام دهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۴:۲۴ توسط:afshar موضوع: نظرات (0)

سرب بالانس

سرب بالانس چيست؟
بسياري از تعميركاران خودرو براي بالانس چرخ خودرو از سرب استفاده مي‌كنند. لغزش فرمان نشان دهنده عدم تعادل چرخ‌هاست كه مي‌تواند خطرآفرين باشد. عدم تعادل در چرخ خودرو به مرور زمان باعث ايجاد مشكلات زيادي در جلوبندي خواهد شد.

حال كه با عبارت سرب بالانس چيست آشنا شديد بهتر است براي خريد اين محصول يك فروشگاه معتبر را انتخاب كنيد. بالانس نبودن چرخ‌ها به مرور زمان مصرف سوخت را نيز افزايش مي‌دهد. بهره‌ گيري از باكيفيت‌ ترين سرب براي استفاده در خودورهاي امروزي ضروري است چرا كه باعث افزايش طول عمر جعبه فرمان خواهد شد و يكي از نيازهاي لوازم پنچري خودرو است.

انواع سرب بالانس
وجود سايش چرخ خودرو در جاده و ناهمواري خيابان‌ها باعث مي‌شود تا بالانس چرخ‌ها به مرور زمان از تعادل خارج شود. براي همين امر استفاده از سرب باكيفيت توصيه مي‌شود. انواع سرب بالانس باعث شده است تا هر شخص متناسب با نياز خود بتواند از بهترين نوع آن استفاده كند. سرب‌هاي قابل استفاده در بازار به دسته بندي مختلف تقسيم مي‌شوند كه انتخاب بهترين آنها داراي اهميت است.

انواع سرب بالانس در بازار با قيمت‌ها متفاوت براي خودروهاي سواري و شاسي بلند عرضه شده است. به صورت معمول از سرب مناسب در بخش‌هايي از رينگ ماشين استفاده مي‌شود كه اين امر مي‌تواند ايمني چرخ‌ها را به دنبال داشته باشد. حفظ بالانس چرخ‌هاي خودرو به نوبه‌ خود باعث جلوگيري از فشار زياد به جلوبندي خواهد شد.

قيمت سرب بالانس
زماني كه به دلايل مختلف اقدام به تعويض يكي از لاستيك‌هاي خودروي خود داشته باشيد، بايد چرخ جديد را نسبت به ساير چرخ‌ها بالانس كنيد. استفاده از سرب مخصوص در اين زمان باعث ايجاد تعادل چرخ‌ها خواهد شد. قيمت سرب بالانس با توجه به موارد مختلف تعيين مي‌شود. يكي از مهم‌ترين معيارهاي تعيين قيمت محصول، توجه به كيفيت آن است. بسياري از توليد كننده‌هاي سرب‌هاي بالانس با در نظر گرفتن خودروهاي امروزي سعي مي‌كنند تا بهترين محصول را توليد كنند.

قيمت سرب بالانس با توجه به نوع خودرو و كيفيت آن متفاوت است. اگر نسبت به لرزش‌هاي ناگهاني چرخ خودرو حساس هستيد، بهتر است به دنبال انتخاب بهترين سرب باشيد. انتخاب كيفيت مناسب باعث كاهش استهلاك چرخ‌هاي خودرو خواهد شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۴۹:۱۲ توسط:afshar موضوع: نظرات (0)

لوازم برقي

انواع لامپ خودرو 
تاريخچه لامپ ماشين بر مي‌گردد به توليد اولين ماشين در جهان .مسلما اين نياز احساس شده است كه رانندگي در شب بدون نور غير ممكن است. امروزه آمار نشان مي‌دهد اكثر تصادفات سنگين در شب، به دليل عدم نور كافي اتفاق مي‌افتد.براين مبنا لازم است متناسب با هر ماشين لامپ خودرو تهيه شود تا از تصادفات احتمالي جلوگيري شود. 

سايت  تاپيك كالا  انواع لامپ‌هاي خودرو را متناسب با ماشين شما معرفي مي‌كند. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۴۲:۵۵ توسط:afshar موضوع: نظرات (0)

لوازم پنچري

پكيج پنچر گيري شامل چه ابزاري است؟
اين كيت ها علاوه بر اينكه قابل حمل است قيمت بسيار مناسبي را هم دارا است و شامل دو ابزار نوك تيز، يكي مخصوص وارد كردن و پاك كردن محل سوراخ و يكي ديگر قرار دادن الياف درون پكيج پنچري و چسب مخصوص و چند رشته الياف قطور نخي آغشته به چسب مخصوص است.

 

نحوه پنچرگيري با استفاده از كيت پنچر گيري بدين شكل است:

ابتدا قطعه تيز و يا ميخي را كه باعث پنجري شده از درون لاستيك بيرون مي‌ كشيم و پيش از آنكه باد تاير خارج شود (اگر لازم بود تاير را مجددا باد كنيد تا به اندازه كافي باد داشته باشد).

يكي از اين ابزار نوك  تيز را كه زبر هست به منظور گشاد كردن و همينطور پاكسازي محل پنچري به داخل سوراخ فرو ميكنيم.

با يك  حركت رفت و برگشتي ديواره ي محل سوراخ  را از هرگونه آلودگي پاك ميكنيم سپس (با وجود فشار بادي كه از سوراخ بيرون مي آيد) نسبت به ابعاد سوراخ ايجاد شده چند رشته از الياف را كه آغشته به چسب مخصوص است درست وسط شكاف نوك تيز ابزار مخصوص اين كار  جايگزين كرده و آن را با فشار زياد وارد تاير مي ‌كنيم.

به شكلي كه دو سر الياف به اندازه ۲ تا ۳ سانتيمتر از تاير بيرون باشد حالا ابزار را از سوراخ پنچري بيرون بكشيد و چون الياف داراي چسب مخصوص است در صورتي كه اين كار با دقت و براساس ابعاد و عمق كار انجام بگيرد به محض بيرون كشيدن الياف، بلافاصله پنچري بسته شده و نشتي باد بند خواهد آمد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۱۳:۳۴ توسط:afshar موضوع: نظرات (0)